14 januari 2014

That little bit of hope

Då har jag varit med Matte, Husse och Stridsvargen på djursjukhuset och simmat. Den Grå skulle vakta huset sade han. Jag tror inte det var meningen att han skulle äta upp de folieinslagna chokladdekorationerna från julgranen som låg på bordet. Inte heller tror jag att smulandet av en våtservettsförpackning ingår i den arbetsuppgiften...
Grå vaktar huset vid brasan.
Foto: Matte
Stridsvargen började simningen och under tiden fick jag vänta i Mattes bil. Fick ha Grås BoT-täcke på mig. Roade mig med att studera alla djur och deras hussar och mattar som går in och ut.
Foto: Matte
Medan Stridsvargen satt på vibben tillsammans med sjukgymnasten och Husse, kom Matte ut och hämtade mig.
Foto: Matte
Vi gick in genom stora ingången och Matte sade att jag uppförde mig exemplariskt! Blev så himla mallig och höjde svansen lite och vem höll jag på att braka in i när jag struttade lite före, grumpiga Stridsvargen som var på väg ut tillsammans med Husse.

Fick duscha och ta på mig den där konstiga flytvästen. Matte säger att den hjälper mig och den är snyggt gul! Kände mig stolt så jag bara knatade rakt upp på rampen men när jag väl skulle sätta tassarna i vattnet. Dök det upp hur många människor som helst och bara stirrade på mig, blev helt blyg och osäker och vågade inte sätta ner framtassarna i vattnet.

Matte kastade ut mina dummiesar och några bollar i vattnet och Husse hejade på och sade att jag visst kunde. Då satsade jag allt vad jag kunde och kastade mig rakt ut i poolen så att det stänkte åt alla håll. Hoppas att lite träffade de där som stod och glodde och gjorde mig blyg.
Det är urkul att hoppa från rampen!
Foto: Matte
Fick simma, pausa, simma, pausa, simma, pausa och en sista runda innan det var dags att gå upp.
Foto: Matte
Kom på att även om Matte sänker rampen när jag ha gått i så kan man utöver vila på den, även ta sats från den under simträningen. Ett tips som jag fick av Stridsvargen, när han var på gott humör.
Pausar på rampen.
Foto: Matte
Fick sitta en stund på vibben efteråt. Den är så skön! Idag försökte jag sitta still nästan hela tiden. Har nämligen konstaterat att den där vibben, den skakar om ens tassmyror så att de blir alldeles slöa och det är så skönt!
Skönt att sitta på vibben!
Foto: Matte
Väl hemma gick jag och Grå på promenad med Matte. Nu är tanken att vi alla ska vila en stund. Jag tänker bädda ner mig hos Grå. Det är varmt och gott där.
Gött att ligga nära en varm kompis!
Foto: Matte
Med småblyga svansviftningar
Junioren

2 kommentarer:

lisa sa...

Men åh så mysigt! Saknar verkligen att simma min hund med, han ÄLSKADE det! Gjorde världens bomb i poolen o kunde simma på i evigheter. Det svåra var att få upp honom ur bassängen ;) O det där med att duscha INNAN man hoppat i badet, jätteonödigt! Det är det iofs också efteråt ;)

Nina sa...

Det där simmandet verkar vara en poppis sysselsättning :)! Även om man inte har ont nånstans. Vi var väldigt ambitiösa ett tag och köpte 10-kort i Lödde och det är faktiskt ett under om den anläggningen fortfarande finns kvar *herregud* :). Man kan säga att den uppsättning stridsvargar som vi haft genom åren SAMTLIGA har varit regelrätta badidioter. Det är bara lille Faxe, nytillskottet, som tycker det är lite läskigt <3. Ha en fin helg!