21 oktober 2013

Hey ho

Vi har haft en halvlugn helg. Apan har jobbat och vi har hängt med Husseapan och Stridsvargen. Junioren och Stridis har lekt men Stridisen är på ta-det-lugnt-order från sin Stickstant. De tog prover på honom förra veckan för vår alldeles egna terminator, har börjat bli oförklarligt trött. Stickstanten vill börja med att kontrollera om där finns fästingrelaterade sjukdomar. Det kommer svar nu i början av veckan.

I lördags drog jag, Apan och Junioren till klubben och tränade. Eller rättare sagt, Junioren tränade lydnad tillsammans med Apan. När de var klara, fick jag komma ut och hjälpa till att motionera lillräkan. Jag försökte visa honom det roliga med agilitytunnlar men han fattade nada med de skojiga makaronböjda tunnlarna. Vi får nog börja med korta, raka tunnlar till honom.

Junioren är inne i en rätt dryg period nu så jag lackade till slut ur. Jag lurade i honom att det bodde en hel flock fasaner i det stora buskaget med vresrosor i hörnet av appellplanen. Lillräkan har sämre sållning och analysförmåga än en Mallenutt! Han dök rakt in bland de täta, taggiga grenarna, i jakt på icke-existerande fåglar.  
Jag skrattade så jag fick ont i magen! Inte blev det mindre roligt av att vår helt humorbefriade Apa, fick korn på vad som pågick och skulle försöka få ut Junioren från buskaget - cirkus var ordet! Rätt nöjd med mig själv!

Söndagen blev trädgårdshäng för hela flocken. Husseapan fyllde årets sista trädgårdstunna inför tömning. Apan krattade löv och skapade en kompost för löven. Vädret var uruselt så det var mer än gött när Husseapan tände i öppna spisen....

Med helgloja svansviftningar 
Grå

Inga kommentarer: