18 juni 2013

Splashing around

Idag har det varit varmt och vi har mest drällt i trädgården. När Apan kom hem från jobbet, gick hela flocken ner till stranden. Vår födelsedagspresent till Stridsvargen har fått högsta betyg - en gul badfrisbee från samma tillverkare som har tillverkat den gröna bollen så vi hoppas på samma hållbarhetsfaktor.

Junioren badade men fick snabbt vurm för den uppspolade tången på stranden och då hade han minsann inte tid att bada mer. Apan bar ut honom i vattnet och sedan fick han simma in och belöna sig med lite tång och så gjorde de om det ett antal gånger. Han har riktigt fin simteknik den lilla tandlösa pirayan.

Alla utom Junioren är glada för den där begynnande tandlösheten. Han har tappat fyra pirayatänder vilket är fyra gaddar mindre som gör ont när han sätter tänderna i en. Han har just nu vissa svårigheter med bokstaven s om man säger så...

Hemma blev det vila i ett par timmar och sedan var det träningsdags. Junioren hade kontaktövningar av olika slag inklusive nostarget och belöningsväxling. Dessutom körde de ett nytt race med pausfilten mellan övningarna och det verkar faktiskt som om det kan fungera på sikt. Han gick självmant till den med sin belöningsleksak när han blev trött. Tasstarget och glo på Apan, satte han riktigt fint idag. kan bero på att belöningen är hans fina pipboll.

För egen del lekte jag och Apan med ett säta, jobbade med mitt ut-kommando och fria följet. Gick väl sådär idag. Även om Apan hade förberett bra så kände jag mig slö efter en dag i solen och med bad. Vi fick väl till det lite halvhyfsat men långt ifrån sådär bra som vi kan.

Imorgon är en ny dag. Jag misstänker att det blir en cykelrunda för min del framåt kvällen. Jag skäms lite för att säga det men jag börjar få ett mindre klädsamt midjemått och så kan man inte ha det!

Med vänliga svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: