17 juni 2013

I think she got it!

Poletten har äntligen trillat ner på Apan och hon har greppat konceptet förberedelse. Lite imponerad av att hon skrev en träningsplan för Junioren innan jobbet och en till mig under dagen. Innan hon drog igång förberedde hon belöningssnacks, fixade med min nya snygga ruta och innan jag och Junioren fick komma ut i trädgården, hade hon varit ute och förberett allt.

I min planering stod rutan med fokus på placering i mitten, fritt följ, dirigerad apportering, inkallning med läggande och sedan körde vi vår första RL-honnör och en spiral i både höger och vänstervarv. Det var lite blandat resultat idag. Vi var inte helt i fas med varandra hela vägen.

Honnören blev grymt bra och likaså spiralen och rutan. Den dirigerade apporteringen och inkallning med ställande, vet jag inte riktigt varför vi inte fick ihop det. Turligt nog avslutade vi med ett kanoners fritt följ samt lite bolljakt som vi har som tradition att avsluta träningen med.

På Juniorens träningsplanering stod kontaktövning, nos-&tasstarget och pausfilt. Han var grymt duktig på att greppa pausfilten, trots att han inte vet vad ordet ligg betyder. Låg jättefint. Tasstargeten har leksaksbelöning och den börjar klarna i den lilla virrhjärnan, likaså att dutta Apans hand med nosen.

När vi hade tränat klart tog Apan med oss ner till stranden. Hon kastade i min fina flytfyr så att jag fick simma ut och hämta den. Junioren hade sele och en spårlina kopplad och varje gång jag sprang i efter flytfyren, sprang Junioren i bakom mig. Han vågade inte börja simma men nära nog. Eftersom han var så duktig, släppte jag fyren i vattenbrynet så han fick lite belöning samt nöjet att bära upp fyren på land igen.

Med vattenbusiga svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: