13 februari 2012

I'm back!

Nu har jag äntligen kommit åt datorn!
Inte vad det lätt vill jag lova - Surapa är vad hon är och det är nog ett tecken på att hon börjar bli gammal för långsint har hon gått och blivit också! Hon försöker dock dölja det genom att påstå att hon måste gömma laptopen när jag vaktar huset. Påstår att det just nu finns väldigt mycket filurer som bryter sig in i lyor och tar saker som inte  Mobiltelefonen har hon ju alltid med sig så vad nytta hade jag av att jag laddade ner en jättepiffig app så jag kunde blogga där?!?

Nåja, idag glömde hon att plocka undan laoptopen för hon hade så mycket annat att tänka på innan hon drog till det där jobbet. Hon påstår att det möjliggör träningar hos Tant och att jag kan få oxöron. Tror inte riktigt på henne men har inga riktiga motbevis. I vart fall, idag var hon vimsig. Vi hade en mycket obehaglig färd i weimobilen in till stan. Apan påstår att en tändspole har gått itu. En bil-Apa ska laga det till oss. Undrar om det sticks på weimobilen. Det brukar stickas när Apor lagar saker på en...

I vilket fall som helst så inne bar besöket hos bil-apan, en lååååång promenad hem. Så fort vi kunde, började vi gå längs stranden och så gjorde vi det hela vägen. Det har kommit massor med snö och så var det alldeles rimfrostigt och iskallt. Apan hade rotat fram mitt tjocka vintertäcke och det var hur mysigt som helst!

Alla bilder blir bättre när det finns en Weimaraner med. Jag förstår inte varför att Apan stod där och viftade och påstod att jag var i vägen?!
Sitter och fryser mina ädlare delar av mig medan Apan leker fotograf som om man nu kan bli det när man envisas med att alltid använda kameran i mobiltelefonen...

Sedan ämnar jag komma med en dementi! Jag jagade fasaner och inte brudar den där natten och jag var faktiskt på väg hem alldeles på egen hand så det så! Vid min ädla svans! Vilka dumheter den där Stridis kan hitta på. Det är en ruskig tur att det är Husseapan som skriver rapporter och inte han. Han får förresten jobba på riktigt nu. Han har klarat alla sin prov och titulerar sig som Polishund numera.

Det har hänt massor den senaste månaden. Jag och Apan var hos Tant och hade en av våra bästa träningar någonsin. Vi fick till massor av bra saker och Tant gav oss idel beröm. Vi har hängt med Greyberry-flocken också.

Jag fick ett viltspår som typ hela världen hade klampat runt i. Det var lättare att säga vad som inte hade varit i det. Sedan kom där en sådan där SBKare som spårade med sin hund, rakt över mitt spår. Fram tills dess hade Apan varit väldigt lugn men där rökt topplocket och alla fick huka sig när det kom en svavelosande triad om "SBK-kärringar med sina satans skramlande kaffetermosar som inte har ögon att glo med och tror att de kan ha varenda skog som sin lekplats".

Det var först när hon lugnat ner sig lite som jag vågade påpeka att vi också är med i SBK och vi också har termos med oss i skogen och även om den inte skramlar så kan Apan i allra högsta grad vara en riktig kärring när hon lägger den sidan till så snacka om att kasta sten i en glaslya! Apan bara muttrade att hon minsann använder ögonen och kollar noga om där finns något som kan se ut som spårmarkeringar, innan hon klampar ut i skogen.

Men jag hittade min fina klöv till slut! Vi ger tacksamma svansviftningar och gladöron till husseapan i Greyberryflocken som hade tagit sig tid att torka en rådjursklöv till oss och som vi fick behålla. Apan säger att hon har planer för den. Jag tror den kommer hamna i vår träningsrygga *vift*

Med vänliga husvaktande svansviftningar
Grå

4 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej!
Har precis fått några klövar av min granne men undrar hur man torkar dem. Googlade och hamnade här ;-)

Började spåra med klöv i våras och har inte hållit på så länge.

Mvh
Ingrid med Frallorna

Grå sa...

Hej och välkommen!
Klövar hängs med fördel på en sval men torr plats och sedan glömmercman bort dem ett par veckor och när man kommer ihåg dem igen, har de torkat!

Med vänliga svansviftningar
Grå

Unknown sa...

Vi krumbuktar med kroppen (vi frallor har ju ingen svans) och tackar för svaret *ruff*