23 januari 2012

Avrapportering!

Jag tänkta att eftersom den där grå och helt obegripliga saken och som tvåbeningarna refererar till som hund, är i onåd, är det väl upp till mig som husets enda vettiga invånare att avrapportera nattens verksamhet...

Kl 04:10 väcktes Husse av att den grå tingesten vandrade mellan kök och sovrum som en osalig ande. Jag hade för egen del redan meddelat vad jag tyckte om detta beteende och beordrat token till sin bädd men fått en ordervägran men hänvisning till högre grad pga ålder, slängd i nosen.

Husse tolkade den grå tingestens beteende som att den hade akutbehov i trädgården och släppte ut den. Den grå tingesten återkom skyndsamt och alla återgick till vila. Den grå tingesten upptog raskt sitt beteende och vankade fram och tillbaka. Husse sparkade med rätta liv i Matte som skulle lösa problemet. Hon släppte i sin tur ut den grå tingesten kl 04:20.

Kl 04:30 konstaterade Matte att den Grå tingesten ej hade kommit in och ej heller var kvar i trädgården. Husse informerades av Matte som genast gav sig ut för att leta medan jag och Husse insåg att för att två så förvirrade varelser skulle hitta varandra i mörkret, skulle det till ett större mirakel. Mycket riktigt kom Matte tillbaka tomhänt.

Elit som jag och Husse är, delades kvarteret upp i två sökrutor och medan Matte fick sektor B, begav jag och Husse oss i nordöstlig riktning för att sedan börja söka av vår ruta. Matte som vid det laget hade härsknat till ordentligt på den grå autonoma tönten, hade med risk för att väcka hela kvarteret, hämtat sina visselpipor och börjat ge inkallningssignal.

Den grå tingesten är ju inte känd för att lyda någon i någon större utsträckning som den avfälling han är, hade visst tröttnat på att vara ute och kommit bort till Matte. Jag och Husse meddelades via kommunikationslänk och sökarbetet avbröts. Väl hemma lät jag meddela mitt missnöje med den grå töntens beteende när jag och Husse ska upp tidigt och jobba. Fick något dravel om att han som adlig ättling inte behöver prata med lågättade grovarbetare som mig.

Kl 05 kunde lugnet slutligen infinna sig.

Vid tangenterna!

Stridstysken
K9-enheten

Tillägg - Har lagt ett tips till min arbetsgivare om att den grå tingesten mycket troligt tillhör det anarkistiska och autonoma blocket. Det bara måste vara så när man inte lyder och tycker att man kan göra som man vill!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Löptik i närheten?
Du får försöka förklarar att de är ändå inte uppe vid den tiden!
Lycka till!
Nina

Sofie sa...

Underhållande blogg :) Kommer att titta in här igen
Ibland kan det ju även vara tråkigt att vara ute själv. Bara att fråga kamelen här hemma ;)

Å sa...

hmm saknar lite skrift.. var ett tag sedan :)