2 januari 2012

2012 - nu siktar vi framåt!

Jag och Apan har suttit och tittat på bilder och lite filmer från 2011 och dragit oss till minnes allt som har hänt under året. Det har ju varit lite av en berg och dalbana. Apan tittade och så sade hon, "Vet du vad Grå, vi tar med oss de där stolta tillfällena, drar lärdom av katastroferna och så går vi framåt!"

Jag frågade Apan vilka som var de stoltaste tillfällena 2011...

På reservplats kom att vi var med i det som blev det vinnande laget i agilityfyrkanten.
Foto: JC

På fjärde plats kom när vi knep en placering i en officiell agilityklass.

På tredje plats kom enligt Apan när vi knep BIRet uppe på My Dog.
Foto: Mimmi Erixon

På andra plats kommer enligt Apan det godkända anlagsprovet i viltspår i sommarhettan uppe i Hällefors.


På första och oinskränkt första plats, kom vår start i Eftersöksgrenarna. Apan var megastolt när jag kom in med kaninen men hon säger att mitt arbete inne i vassen, när jag letade efter min mås, fortfarande ger henne rysningar och tårar av stolthet. Apan säger att jag aldrig har varit så grym som jag var då!
Foto: Katarina Persson

Så var blir då målen för 2012?

Apan och jag har skapat en måltårta med fem bitar, bitarna är lite olika stora:


Största biten: Apan och jag har bestämt att vi ska fortsätta jobba på att bli ett team och att vi ska sluta kriga på träningarna och fokusera på att ha roligt. Innebär det att vi får skynda långsamt så är det så det blir. Roligt = bra team = bra träning = kvalité = bra prestationer.
Foto: Björn Carlaby

Näst största biten: Vi har också bestämt oss för att ha fokus på lydnadsträningen. Vi har diskuterat och kommit fram till att bra team = bra lydnadsträning = bättre fokus på allt annat vi gör = möjlighet att starta på fält. I tävlingslydnaden är målet att vi ska vara uppflyttade till lydnadsklass 2. Ni ser, skynda långsamt!

Foto: Björn Carlaby

Nästa bit i 2012 måltårta, är att diska av det där Viltspårschampionatet. Vi har ju redan klarat av det svåraste så nu ska vi träna och städa av de tre öppna proven så vi kan ansöka om titeln. Hade varit lite kul att vara Svensk Viltspårs Champinjon!

Näst sista biten är Eftersöksgrenarna. Vi kommer åter att starta! Det var grymt roligt och vi har ju faktiskt lite poäng att hämta in. 8-5 var poängen i vår första start, det måste vi bara fixa till! Det är rolig träning som jag och Apan tycker att vi börjar få kläm på och medan Apans målsättning är att hon ska slippa simma klädsim så är min målsättning att hon ska bada minst 5 gånger!
Foto: Katarina Persson
Foto: Katarina Persson

Sista och minsta tårtbiten i måltårtan för 2012 är att vi ska starta på fältprov. Vi har valt att bara ha som mål att starta. Både jag och Apan har dålig koll så vi lämnar alla andra tankar kring det därhän. Startar vi och klarar oss igenom så är vi mer än nöjda.
Foto: JC

2012 - målen är satta, motivationen är hög så nu kör vi!
Foto:JC

Med 2012-laddade svansviftningar
Grå

2 kommentarer:

Katarina sa...

Bra mål! Det kommer ni att fixa bra. Kram

Per sa...

Skoj med hundar, gillar din klädsimmarbild :)