30 mars 2011

Hipp hipp hurra!!!

Idag är det min födelsedag!

Jag får väl passa på att gratulera mina kullsyskon - Dee, Matilda, Olga, Puma a.k.a Nicole, Nhucha och sist men inte minst, min bror - Darwin!

Jag har haft en toppendag och har fått massor av presenter av Apan och Husseapan!
2st nya Hurtta-selar, en konstig tygfågel som piper när man biter i den (misstänker att Apan kommer operera honom och se till att han inte kan pipa), kaninskinn och en kaninboll. Dessutom fick jag massor av snask!

Apan sade att man ska vara snäll när man är födelsedagsbarn. Därför fick Stridstysken ta del av min födelsedagsmat. Han fick både räkost och köttbullar. Det var dessutom inte vilka köttbullar som helst. Det var Apans hemmagjorda och de är grymt goda!

Men födelsedag i all ära, det är som vilken träningsdag som helst. I förmiddags motionerade jag Apan. Eftersom hon har varit snorig och dan i en hel evighet, slapp hon springa men hon fick allt trampa lite i alla fall och cykla med. Hon blev alldeles svettig, själv var jag bara lite lätt anfådd efter en mil i varierande tempo.

På onsdagar är det fri träning på klubben och det innebar lydnadsträning på vår hemmaklubb. Jag och Apan deltog i platsliggning på eget vis. Jag fick ligga själv i vinkel i förhållande till de andra och så höll sig Apan alldeles i närheten. Dessutom fick jag lägga mig när de andra redan hade legat en liten stund. Apan sade att jag var duktig.

Efter det var vi med i sittande i grupp och Apan höll sig åter i närheten. När de gemensamma momenten var avslutade, körde jag och Apan hoppet i lydnadsklass 2 med target. Grymt bra blev det! Vi gjorde även lite linförighet samt ställande & läggande under gång. Sedan avslutade vi träningen med apporteringsmomentet i lydnadskladss 2.

Träningen idag var toppen! Glad Apa och jag var glad över att mina tassmyror höll sig stilla! Nu ska jag fortsätta ligga upp och ned i soffan och rapa. Jag lyckades nämligen sneaka till mig några extra köttbullar och ett oxöra nu när jag fick nattmat - en grymt bra födelsedag!

Med födelsedagsfirande svansviftningar
Grå

2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Grattis på födelsedagen!

Clara sa...

Tjena
GRATTIS.
Visste inte om att du fyllde år.
Hoppas att du är nöjd med dina fina presenter.
Kul att det blev en braig träning