31 januari 2011

Söndagens agilityträning

Söndag är den definitiva agilitydagen. Denna gången var det klurigt, det vill jag lova. Vid första övningen var Apan helt borta, ja alltså hon var i ridhuset men var hon var i tanken , det vet jag inte. Dessutom var jag tokladdad och tyckte att hon skulle visa vägen snabbare men hon var mest som en sådan där zombie.
Vi bröt ner övningen med hjälp av Zeldas duktiga matteapa och då klarade vi det någorlunda om än att Apan inte fick rätt på slutet. Turligt nog börjar isen försvinna från agilitybanan utomhus så vi kan nog träna lite på detta i veckan.

Andra övningen gav Apan mig en rak linje på de tre första hindren och sedan fick hon springa lite och det var lite knökigt innan vi klarade oss från hinder nr 3-4 men det var faktiskt Apans fel för hon såg inte till att morsla sig ner till hinderstödet på det fjärde hindret = mer att träna på! Resten av banan gick klockrent och jag lyckades tom med lalomingångarna och de brukar vara min svaghet.Sista övningen var nästan som en rundbana och slalomhindren var bara 4-pinnars men Apans dumma agility-app vill inte rita 4-pinnars. Jag och Apan hade så roligt med den och förutom ett litet skutt över ett av trams-fälten på bommen så var Apan helnöjd. När jag hade hoppat den så gick jag och Apan på promenad, hon sade att vi var klara för den träningen.

Det är kul att åka hem med en glad Apa

Med hoppglada svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: