5 november 2010

Dagsrapport!

Jag tror att Apan börjar bli friskare, hon orkade i vart fall se till att vi kom iväg till klubben för lite agilityträning. Nu vet jag inte riktigt vad som har hänt med begreppet "åka i bekvämlighet". Det verkar ha försvunnit ur Apans hjärna ihop med febern - jag får springa dit! Hon påstår att det är så nära dit att det inte är lönt att starta bilen. Som en annan tönt klär Apan på mig en massa reflexer och så får jag springa intill cykeln. Inte trampar hon heller. Säger att jag drar så bra så det behövs inte - slöApa är vad hon är!

Jag har förresten ett par nya saker på min gör-inte-för-då-blir-du-döv-lista:

* Man får inte hoppa över vattenpölar, rakt åt sidan, samtidigt som Apan tar en tvär kurva med cykeln....

* Man får inte jaga efter fasaner samtidigt som Apan cyklar på halt gräs.

Jag förstår inte varför Apan muttrar om att höja ersättningen på sin olycksfallsförsäkring och varför hon prompt lovat sig själv att rota fram sin cykelhjälm - förstår ni?

Väl på klubben visade jag Apan hur hon skulle dirigera för att vi ska komma rätt på slalomingångar samt varför det är så viktigt att hon ger rätt kommando när hon vill att jag ska trampa eller stanna på de där tramsiga fälten längst ut på balanshindren. Apan har kommit med massor av förslag under det gångna året men inget har fallit mig i smaken så jag har ignorerat henne.

Det är humor på hög nivå att studera henne när hon försöker komma med bra förslag. Hon föreslog targets -tsss, lade bommar som en smal gång ut för att jag skulle fokusera -tsss, listan på kommandoord som hon har tyckt skulle fungera är milslång och för att inte tala om när hon lade ut korvbitar. Jag snappade upp korvbitarna i farten samtidigt som jag hoppade över tramsfälten, ni skulle sett Apans purkna uppsyn - obetalbar!!!

Idag hade hon tänkt ut ett nytt ord och faktiskt, när jag hade tänkt efter, passade det riktigt bra. Det finns alltså lite hopp för Apan, hon är inte helt obildbar! Hon är förresten glad idag. Vi har kommit med i agilityns vinterträningsgrupp. Det innebär att vi får vara med på ridhusträningen i vinter. Med lite tur innebär det att vi kommer ut och tävlar till våren. Dvs om Apan får pli på tävlingsmonstret inom sig, annars vill jag nog inte vara med.

Med vänliga svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: