24 mars 2010

"Låt bli tassen!"

Det är det enda jag hör just nu! Det tjatas precis hela tiden och jag håller på att bli knas, den kliar juh!

Jag och Matte var ute med cykeln igår. Jag behövde sträcka på benen och det är så mycket lättare när Matte sitter på cykeln och trampar istället för att gå och dra benen efter sig. Vi cyklade en bra runda och skulle slutligen möta Husse när han var på väg hem från jobbet. Det blev en kollision mellan mig och Mattes cykel när vi skulle korsa vägen och jag fick ett sår på min ena baktass.

Inget att ynka om, jag haltar inte och har inte det minsta ont men såret är helt oemotståndligt. Jag bara måste slicka på det hela tiden!. Igår var det litet och inte det minsta svullet men efter att jag har pysslat om det på egen hand, större delen av natten, ser det nu ut såhär:

Vare sig Husse eller Matte är imponerade av mina sjukvårdskunskaper. De påstår att jag gör det värre. Matte försökte sätta en strumpa på min tass men den plockade jag av på en microsekund. Därav har tortyrredskapet nr 1 dammats av, Matte har varit nere i källaren och rotat fram - TRATTEN!!!
Jag hatar tratten. Man ser ut som ett fån och slår i allting! Det är meningen att jag ska sova med den på inatt och ha den närhelst de inte har uppsikt över mig. Tydligen ska såret då torka och läka fortare. Det tror jag inte på för en sekund! Jag kan fixa det själv så mycket bättre, det är jag helt övertygad om!

Med slokiga svansviftningar
Grå

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena
Ajajajajaj. Det var ju inte bra med den tassen. Tratt e kass men vad gör man!
Har ni köpt tid av Jenny?
Karin o jag skulle dit i maj men tyvärr fick vi avboka det.
Har ni tid o är sugna så kan vi köra lite lydnad antingen i Falsterbo eller i Trelleborg.
Ha en bra fortsättning på veckan o ta hand om tassen nu.

Björn & Clara
http://www.clarabella.se