22 oktober 2009

Stöld!

Matte äter en leverpastejmacka, hon har snott min leverpastej - miiiiiin levarpastej!!!! Matte är en tjuv! Försökte sno tillbaka mackan men den enda belöningen jag fick för det var att jag blev skickad till bädden. Matte tycker jag är ding och säger att det finns inget som säger att pastejen är min. Men jag får ju pastej i min mat så då måste den ju vara min - eller hur?

Vi har varit och tränat på klubben, både agility och lydnad. Har tränat en massa olika moment och mellan varje moment har vi pausat och Matte har skrivit en massa i min träningsbok. Hon skaffade den och skriver ner allt vi tränar på. Påstår att hon inte kommer ihåg det annars. När vi skulle åka hem tittade Matte på klockan och undrade hur två timmar bara hade kunnat flyga iväg.

Jag fick skulden givetvis, jag och mina myror i tassarna som gör att vi tragglar platsliggning. Jag fattar inte varför man ska ligga still och bara drälla på appellplanen när man kan jaga fåglar, lukta på saker och bara springa. Idag klarade jag att vara still i 35 sekunder exakt, sedan var jag bara tvungen och springa bort till Matte och tala om att jag hade tråkigt. Matte uppskattar inte sådant och säger att jag måste ligga still längre än så upp till 2 minuter ska man ligga still. 2 minuter, det är ju en hel evighet! Man hinner ju bli gammal på den tiden!

Men vi har tränat massor annat idag, linförighet, läggande under gång, slalom på agilitybanan och kontaktfält på bommen. Jag fick massor av beröm av Matte och den där bollen i snöre som inte var så rolig innan, den börjar bli en riktigt lattjo pryl att få när man gör bra saker. Jag har tyckt att den har varit ganska mesig tidigare, korv är häftigare. Men nu är den rätt ball när jag har tänkt efter. Man kan jaga den, skaka den, kampa med Matte om den och bita i den. En riktigt bra pryl helt enkelt!

Nu tänker jag pusta i bädden för Matte surrade något om cykelrunda och då får jag nog powernapa lite först.

Med vänliga svansviftningar

Grå

Inga kommentarer: