17 oktober 2009

Mer agility

Nu när det ska hända en massa annat så får man ju passa på att roa sig med agiliyn när man kan.
Jag och Matte var på klubben och tränade och det märktes att Matte har pluggat på lite. Jag kan skvallra om att hon har suttit och tittat på filmer på Youtube och då suttit och tittat på hur tvåbeningarna gör för att få sina hundar runt banan. Sedan har hon läst på en del teori och tittat på stillbilder som hon har tagit.

Det blev väl inte den snyggaste handling-insatsen idag på första försöket men vi har nu hittat någon form av broms. Jag förstår i vart fall att hon vill att jag ska dra ner på hastigheten sedan är vi inte riktigt överens om hur mycket alla gånger. Jag fattar vart hon vill att jag ska ta vägen också även om det inte alltid är glasklart. Men helt klart börjar Matte bli mindre fumlig :0)

Ni får en filmsnutt:


Med Vänliga Svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: