1 augusti 2016

A new dawn

Det är svårt att börja på ny kula när det finns så mycket ledsamt runt omkring en. Jag tänkte dock berätta att jag denna sommaren, trots värme, har fått väldigt mycket fysträning. Matte fick en kickbike av Husse i födelsedagspresent. Vi har inte kunnat använda den så mycket som vi har velat för att det har varit så otroligt varmt. Matte säger att det blir tid för den med.

Jag har fått simma massor tillsammans med Stridstysken. Han simmar för att hans dåliga rygg inte ska bli sämre och jag simmar för att bygga muskler. För just det, har Matte skaffat en flytväst till mig. En apa som passerade oss när Matte höll på att spänna på flytvästen, undrade om jag inte kunde simma eftersom jag hade flytväst. Matte svarade artigt att jag simmade mycket bra, apan tyckte att Matte var konstig och gick vidare.

Matte orkade liksom inte förklara för en helt främmande apa att flytvästen gör att jag kan lägga krut på att aktivera de musklerna som jag verkligen behöver träna. Den gör att jag kan träna längre och lite tuffare. Skulle det vara så att jag mot förmodan får kramp eller råkar svälja en våg eller två så sjunker jag inte och Matte kan få tag i mig. Vi hundar sjunker liksom inte som stenar, vi kan försvinna en bra bit ifrån där man såg oss försvinna från ytan.

Utöver simträningen, har jag fått jobba en hel del på min boll. Vi gick en kvällskurs i våras, jag och Matte. Matte var lite skeptisk eftersom hon ändå varit väldigt aktiv med Stridstyskens rehab-träning. Det var jag med för jag fick hänga med och simma och var inskriven i bokningsprogrammet som Stridis kompis. I vart fall så visade kursen ge oss flera nya infallsvinklar och Matte köpte med sig en boll hem.


Bollen är ganska bra för det är högeffektiv träning och jag blir väldigt snabbt trött i musklerna. Flera gånger när matte har varit slö och haft dåligt samvete för att vi inte tränar, har vi i vart fall gått in och kört några minuter på bollen och så har vi båda varit nöjda. Bygga muskler är ju aldrig fel, jag behöver dem i allt vi tar oss för.


Mattes senaste galenskap är att hon har fått för sig att det skulle vara kul och vandra nästa sommar så nu har hon köpt klövjeväskor till mig - ser jag ut som en mulåsna nu rent plötsligt???

Likaså har hon bestämt sig för att vi ska promenera mer till klubben och då tycker hon gott att jag kan bära mina träningsprylar på egen hand. Jag vet inte riktigt hur det blev bestämt att jag ska göra allt och Matte inte ska göra något annat än att hålla i koppel och bestämma en massa...



Dagens träning var i alla fall 8 minuter på bollen och jag känner mig rätt mör i mina rygg och magmuskler. Matte ska jobba nattpass och det regnar till och från så jag tror inte det blir så värst mycket mer gjort på träningssidan idag.


Over & out!

/ den där Bozco

Inga kommentarer: