23 april 2013

Early birds

Apan kunde inte sova inatt. Hon låg och funderade på min efterträdare och om det är möjligt att vi kan ge en valp en bra start i livet som det ser ut nu. Mycket att tänka på och viktiga avgörande beslut. Snacka om att det har satt spinn i Apans hjärna. Tant kom med väldigt goda tankar och Apan funderade vidare på dem.
Kl 4 vaknade hon på nytt och kl 5 tröttnade hon på att rotera runt sin egen axel. Då gick vi upp och så tog vi en jag-släpar-på-Apan-tur längs med stranden. Fettoapa! Jag har lagt in henne på ett träningsprogram på hennes RunKeeper - HA! Jag & RunKeeper ska trimma Apan stenhårt de närmsta 16 veckorna.

Ikväll har vi lydnadsträning på klubben. Vet inte om jag vill träna brukslydnad eller lydnadslydnad. Jag ska fundera på det under dagen medan jag skäller på fasanerna som tar sig in i trädgården.

Med vänliga svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: