10 februari 2013

It's broken!

Apan har gått trasigt. Hon vände upp och ned på en bil för ett antal år sedan och något i hennes nacke gick trasigt. Det som var trasigt, läktes inte riktigt rätt och ibland händer det något i det felläkta och då får Apan väldigt ont och måste äta väldigt starka meduciner tills det onda går över.

Det där onda kom tillbaka denna veckan och därmed har vi inte fått gjort så väldans mycket. Apan har gått promenader med oss men hon säger att det enda som de har visat är att jag och Stridis, drar värre än oxar som ska plöja ett fält. Vi tyckte att vi kunde få gå lösa men nog för att Apan är lättlurad och vimsig på de där meducinerna så gick inte den gubben. Däremot säger hon att vi ska få träna massor av ordning och reda på promenaderna - tråkigt så att klockorna stannar!!!

Snön är förresten tillbaka, till Apans stora irritation. Hon hade tänkt att jag skulle få spåra mig trött i helgen med viltspår men det gick ju som det gick. Igår var vi ute och busade i två timmar i trädgården. Jag snodde Stridis boll. Är ju ingen jättefan av bollar men den där gröna silikonbollen är rätt lattjo, den gnisslar mot tänderna och det kittlas!

Sedan är de där tabletterna inte helt bra för Apan, hon gick lös med en sekatör på vissa buskar. Jag vet inte hur bra kombinationen med vassa klippverktyg och drogade apor är, det såg lite riskabelt ut. Ska se om jag lyckas lura ut Apan på ett träningspass idag. Lite lydnad och rallylydnad borde vi allt klara ut.

Med snöiga svansviftningar

Grå

1 kommentar:

Hanna aka Lilla My sa...

Hoppas din Matte kryar på sig snabbt. Kanske kan du smaka någon av medusinerna till nästa tävling :)

Nospussar från Tila