6 december 2012

Get the party started

Det har varit lite väl lugnt här ett tag men det ska det bli ordning på! Nu är det saker på gång!
Jag och Apan ligger i hårdträning på Rallylydnaden. Egentligen skulle vi satsa på att fixa viltspåret innan nyåret men så började det komma snö från himlen och då blir det till att avvakta, hur retligt det än är.

Vi har hängt med lite nya träningspolare! Samojeden Bonnie och hennes husseapa. De tävlar Rallylydnad på avancerad nivå så vi får goda råd och tips. Mycket bra med hjälpsamma träningspolare. Det blir mycket kvällsträningar för oss nu i och med Apans nya jobb. Det blir att vi tränar en hel del på köks och hallgolv. Det gör att vi passar på att fila på detaljer.

Apan säger att jag ska hålla min nos stängd om vad hon sysslar med på dagarna. Hon säger att hon visserligen inte sysslar med något hemligt men hon säger att det är olämpligt att prata om det så jag antar att jag får skvallra lite om Stridis istället.

Han och husseapan tränar på för de ska uppgraderas efter nyåret. Stridis kämpar på med räddningsöket men har fått kläm på flera olika moment som vi har tragglat och mellan varven kör Apan korta klickerpass med honom på köksgolvet för att fila på smådetaljer som hon gillar att peta med.

Det händer med andra ord en hel del här i lyan om än att vi inte alltid hinner uppdatera bloggen!

Med vänliga svansviftningar
Grå

1 kommentar:

Hanna aka Lilla My sa...

Det ska bli så kul. Matte har anmält mig också, fast jag har ingen aning om vad det är tänkt att jag ska göra, eftersom vi inte tränat ännu :)

Nospussar från Tila