7 november 2011

Fågel fenix

Apan säger att vi är ett fågel Fenix-ekipage. Hon säger att vi stiger ur askan, flyger, börjar brinna, blir aska och sedan börjar om på nytt. Hon är lite blödig, sentimental och allmänt knas min Apa.

I förrgår hade vi en katastrofträning ihop med Clara och hennes husseapa. Kattastrof var namnet sa Grå, Kattastrof var det, sade Apan. Hon fräste i vart fall som en ilsken katta, mest hela tiden. Hur ska man kunna gå tramsigt traskande när hon ser ut som en konstig Frankenstein-Apan i kroppen och inte gör som vanligt?

Till slut var jag så trött på henne att jag gick undan. Jag körde lite tramsigt traskande ihop med Claras husseapa istället. Det var mycket roligare, fast han använder inte alla kommandon som Apan gör och så sheltieklappar han. Apan skrattade när hon tittade på oss och då var jag tvungen att dra bort till henne för att sedan dra bort till Claras husseapa och göra mer tramsigt traskande.

Idag steg vi dock upp ur gårdagens krasch, brand och aska. Idag var det agilityträning. Jag och Apan var Team Grå idag. Vi värmde upp ordentligt och medan vi väntade på vår tur, tränade vi tramsigt traskande och nu är det inte jag som behöver träna utan den sabla Apan ska lära sig att inte tjattra så förbaskat när man traskar. Vi var grymma redan på uppvärmningen och jag var så laddad att Apan nu har skrivit upp startträning på våran to do-lista....

Men så vecklade Team Grå ut vingarna och steg till väders och vi satte hela banan. Det verkar positivt med att träna Apan i att hålla klaffen. Ni anar inte hur mycket lättare det är att reda ut ett slalom när Apan säger till i god tid och sedan håller klaffen och bara joggar med lite lätt. Vippen var vi också tokgrymma på!

Lite för fort på bommen på sista raksträckan men idag regerade vi! Idag var vi Team Grå!

Med vänliga svansviftningar
Grå

Ps Lägger in bilder imorgon. Måste väcka Apan och gå nattrunda. Hon somnar snart borta på soffan Ds

Inga kommentarer: