10 juli 2011

Jump!

Idag drällde jag och Apan iväg till klubben. Ovanligt nog gick vi mest och drällde och gjorde mest ingenting till en början. Det visade sig att vi väntade på Milla-mask och hennes matteapa för nu skulle Apan drillas!

Apan har ju försökt på egen hand att lära sig Jakoosvängar. Precis som alltid när Apan ger sig på berg istället för småsten så har det ju gått sådär. Det har inte fungerat alls! Apan har snurrat ett antal varv runt sig själv, jag har inte fattat vart jag ska ta vägen och allt har blivit pannkaka.

Nu är det ju himla turligt att vi har Milla-mask och Fifflin (matteapa) i bekantskapen. Dels för att Fifflin och masken är himla duktiga på att förklara, dels för att de har väldigt mycket tålamod och slutligen är det så att Fifflin har förmågan att få Apan att sluta tjattra och lyssna. Hon har nämligen alltid konstruktiv kritik och braiga träningstips.

Utöver att träna Jakoosvängar så levererade Fifflin några sanningar om våra presterade lopp uppe på Göinge-Broby BK. Nu ska vi allt få fart på Apan och jag fick minsann också hemläxa. Backa tillbaka på slalomet och jobba en pinne i taget. Vi ska hälsa på längre fram och eventuellt prova med bågar på pinnarna. Fifflin lät även meddela att det där med att starta ihop med mig, det fungerar inte så värst bra i längden så masssssor av startträning!

Slutligen fick Apan en verbal spark i häcken om att hon var stationär och agerade alldeles för sent i många lägen så nu ska vi sätta lite fart på henne. Jag har alltid tyckt att hon är alldeles för sniglig och det är ju skönt att andra apor håller med och gasar på henne lite.

Det var varmt att träna idag och så var jag lite trött. Apan, husseapan, Stridstysken och jag, var nere och simmade i havet igår - 2 gånger!! Andra gången var jag egentligen inte intresserad av att hämta några dummies men Apan hade en överraskning i väskan. Söta Clara har shoppat till mig och henne. Jättefina fyrtorn som flyter!!! Den var jätterolig att hämta och eftersom den hade en tyngd i ena änden så kunde Apan kasta ut den jättelångt.

Jag var så exalterad över mitt fina fyrtorn, att jag råkade sätta tandmärken i det när jag hämtade det. Jag skämdes lite över det men Apan sade att det gjorde inget. Hon var mest glad att jag för en gångs skull, tyckte om en leksak. Jag har legat på minus i Apans ögon vad det gäller leksaker i ett par dagar.

I tisdags var vi nämligen hos stickstanterna och jag fick vaccinationspåfyllning mot kennelhosta och annat äckel. När jag är där, måste jag bara plocka något från deras skojsiga hylla i väntrummet. I vanliga fall har jag plockat godisar av olika slag men nu har de satt upp godiset så högt att man inte når det. Alltså norpade jag en liten leksak, en pipleksak som Apan påstår är en tigergris - fråga mig inte Apan är Apan!

I vart fall blev hon tvungen att köpa den eftersom jag hade tuggat lite på den och sedan bar jag den hela vägen till weimobilen, lade den i min bur och sedan var den inte rolig längre. Apan har gett mig onda ögat för det. Hon provade om jag tyckte den var lite rolig idag på agilityträningen men inte sjutton kan jag leka med en töntig pipande tigergris när jag ska imponera på Milla! Jag misstänker att tigergrisen kommer hamna i den där lådan med alla leksaker som Apan har försökt få mig att leka med. Den samlingen är ständigt växande och jag undrar om Apan någonsin kommer ge upp hoppet...

Med vänliga svandviftningar
Grå

1 kommentar:

Clara sa...

Tjena
Kul att fyrtornet passade.
Husse har lagt undan en "bållabålla" till dig.
Ger den till Apan nästa gång vi ses.
Ha en bra helg