5 januari 2011

Kan någon ringa djurskyddsinspektören?

Vi ska åka och traska vänstervarv! Jag har i hemlighet gått och jublat åt att blandaren i duschen har gått sönder och bara levererar kallt vatten. Det innebär att jag slipper duscha och få äcklig blå sörja i pälsen.

Idag ska vi åka och jag var helt lyrisk - INGEN BLÅ SÖRJA!!!
Tills Apan vaknade, konstaterade att det fanns en koppling för vattenslang på kranen i grovköket och att det hängde en slang ute i garaget.

Mot min vilja och under kraftiga protester blev jag fastkopplad i vasken och så satte eländet igång. Nerspolad med den dumma slangen och blå sörja i pälsen! Var så lycklig när vi var klara och jag kunde gnugga mig i mysiga frottéhandukar.

Nu fattas väl bara att hon kommer släpande med klotång och tops att göra rent öronen med! Gör hon det ska jag anmäla henne till djurskyddet! Det kan omöjligt vara lagligt att tvätta sin weimaraner ute i ett grovkök! Jag menar en spaanläggning är väl det minsta man kan kräva?

Med blåsörjiga sansviftningar
Grå

1 kommentar:

Clara sa...

Tjena
Lycka till med vänstervarven.