18 mars 2010

Lägesrapport

Det har hänt en del och vi har inte hunnit med att vare sig fixa till bilder som Matte & Husse har tagit och än mindre skriva blogga. Men jag ska göra ett försök...

Vi har tränat en del på att jag ska stå snyggt - det är ungefär lika roligt som att få klorna klippta. Matte tycker inte om när jag ställer frambenen så långt framför mig, hon vill att jag ska stå mer rakt över så mitt förbröst syns ordentligt - pilutta henne, jag vill inte!

Vi har tränat agility. Matte ropar alltid att jag måste sakta in på vipen/gungbrädan. Jag har ingen lust, det ska gå i full fart. Matte påstår att jag kan skada mig om jag inte lär mig att respektera kontaktfälten ordentligt:
Vi har tränat på tunnlar också, jag gillar verkligen att springa i tunnlar!
Vi har tränat mycket på att jag ska nosdutta en target på bommens kontaktfält också. Jag vill bara nosdutta när Matte står intill bommen men hon påstår att jag ska göra det även om hon står en bit bort. Jag ska fundera på saken...
Matte har kört rätt hårt med mig så jag har behövt vila en hel del i min bädd ihop med min Tigger
Jag och Tigger har även jobbat på silverbrännan inför kommande strandsäsong, fast Tigger ville mest ligga i skuggan.
Såhär glad ser man ut efter en runda i badkaret. Jag avskyr bada i badkar man blir ju alldeles ren! Vad ska det vara bra för?
Vi har varit och tränat en hel del i en park där det finns massor av fåglar. Matte påstår att det kallas störningsträning. Jag erbjöd mig att fixa den dryga påfågeln som struttade omkring och störde men fick inte. Tråkapan påstod att hon skulle behöva betala om jag gjorde en sådan sak. Dum vart påfågeln, gick där och struttade och sade att den var mycket finare än mig för att den har så många fler färger. Dumfågel!
Hittade en förvirrad höna också. Var bara centimeter från att knipa den men tråkapan hade sina misstankar och drog till i kopplet. Jag fick stå där och se dum ut medan hönan spankulerade vidare
Vi har gjort utflykter också, till havet.

Jag och Matte busade med tångruskor

Vi har även hunnit med en träningstävling i agility men det får nog bli ett eget inlägg. Jag misstänker att Matte vill bifoga några kommentarer på vårat genomförande...

Med vänliga svansviftningar
Grå

2 kommentarer:

Madde sa...

Ni har inte mycket snö kvar nere hos er *avis*
Ibland blir dom små liven riktigt billiga som när dom hittar ett gammalt kadaver *S*

Ha en trevlig helg önskar vi i hela stora schäferflocken

Sanna sa...

Hej & välkomna hit!

Jo den Grå vart billig senast idag. Han brukar inte rulla sig men idag 2 dagar innan en utställning så hittade han naturligtvis något...