29 december 2009

EFIT

Matte brukar göra något som hon kallar E(tt)F(oto)IT(immen) och jag tyckte att jag ville ha ett jag med. Hon fick helt enkelt ta dubbla uppsättningar bilder idag och därmed borde hon ju ha dubblat oddsen för att åtminstonde lyckas få en bra bild...

Kl 09:02
Ute på morgonpromenad och jag plockar mitt morgonnypon. Brukar ta ett par sycken varje morgon om tillfälle ges. Jag gillar dem och Matte har numera lagt upp mina morgonrundor så att vi alltid passerar en nyponbuske.

Kl 10:02Väntar på att Matte ska få tummen ur så att vi kan komma iväg ut till klubben och träna. Tråk-Matte sitter och "planerar" träningen med hjälp av min träningsdagbok.

Kl 11:02Framme på klubben och jag väntar på att Matte ska rulla ut mattan som skyddar hennes bil när jag hoppar ut. Hon är rätt petig med det så jag passar på att sniffa lite i luften och spana runt medan jag väntar.

Kl 12:02Tränar Matte i agility. Hon har en tendens att vara på fel plats vid fel tidpunkt på agilitybanan men idag skötte hon sig hyfsat och vi har bestämt att vi nu använder igenom som kommando för tunnlar

Kl 13:02Vi stannade till på hundstranden på vägen hem och medan de andra var bizzy med att ta bilder så grävde jag en grop.

Kl 14:02Ni ser en Grå som slumrar fridfullt under bordet och tror att det är allt det är men ni har så fel. Efter att ha varit ute i kylan i flera timmar behöver jag tina påsen med mina kronjuveler så jag har lagt den på en lättillgänglig värmekälla - transformatordosan till Mattes dator! Man får inte vara dum! ;0)

Kl 15:02Tvåbeningarna är inte kloka idag! Nu är vi ute igen! Vad hände med att ligga i den sköna bädden och träna efter ett rejält träningspass? Var på en gigantisk hundrastplats och kikade. Fanns tom en agilitybana men den var inte så rolig, allt var i betong.

Kl 16:02På väg hem igen. Sitter och spanar ut och håller koll på trafiken så ingen kör på Mattes bil.

Kl 17:02Middagsdags! Mitt smarriga laxfoder, spetsat med lite leverpastej. Ett vinnande koncept enligt mig. Matte muttrar något om att jag är bortskämd, förstår inte vad hon yrar om...

Kl 18:02Vilar middag!

Kl 19:02Mattan var hård och obekväm så jag har masat mig över till bädden

Kl 20:02Mattes dator har hängt sig två gånger så jag väntar fortfarande på mina bilder - hårt jobb

Kl 21:02Datorn har visst hängt sig en gång till - jobbigt att vänta på att Matte ska bli klar

Kl 22:02Nu ska visst tvåbeningarna se film. Jag spanade in skålen med ostbågar så jag har bänkat mig framför TVn och gör mitt bästa för att se svältande ut. Tack för att ni har följt min dag!

Med vänliga svansviftningar

Grå

6 kommentarer:

Joakim sa...

Jag ser ett tema i bilderna :) Fin hund.

Annika sa...

Vad härligt med en hund som gör EFIT, du är välkommen i gänget

lillamoren sa...

For ett hundeliv:-) Ser ut til å ha vært en herlig dag både for fire- og to-beinte! Herlige bilder!

Anni sa...

Stackars lila jycke som aldrig får vila - vilket hundliv!

Anni sa...

lilla
ska det stå, förstås...

Sirpa sa...

Tittar in på din efit-dag... vilken rolig "hundfäll"!!