11 oktober 2009

Vi tränar på

Det har regnat hela dagen och varit tråkigt. Jag har mest legat under köksbordet och sovit. Det är en väldigt bra plats att ligga och drälla på, man har koll på nästan allt som händer och framför allt om det händer något ute i köket som kan resultera i att man kan få något gott. Står Matte och skivar korv eller köttbullar till träning brukar jag kvalitetstesta att de är bra nog. Vill ju inte ha äcklig belöning med mig till träningen!

Det regnade som sagt så det blev regnställ för Mattes del och regntäcke för min. Trodde att vi bara skulle ut och gå när både Matte och Husse gjorde sig i ordning men de lastade med bestämdhet in mig i bilen och så åkte vi ut till klubben. Det var massor av hundar som tränade på agilitybanan så vi gick över till lydnadsplanen och den var helt tom. Jag fick springa lös och köra race mot Husse och mellan varven var Matte också med men hon är så långsam. Inte för att någon av dem kan hålla jämna steg med en Weim men Husse ger mig åtminstonde en match!

Matte körde lite lydnad med mig och sedan gick vi över till agilitybanan för då var de andra hundarna klara. Husse höll koll på mig medan Matte byggde en velodrome till mig. Det är en hinderbana som går i en cirkel och man kan använda den i en massa olika syften. Matte använder den för att jag ska få upp lite fart och jag använder den för att få lite pli på Matte och hennes signaler om vart vi ska ta vägen. Husse filmade en liten snutt och ni har min fulla tillåtelse att skratta åt Matte - det var snorhalt i gräset och Matte hade bara vanliga träningsskor så hon vågade inte springa fullt ut, ser roligt ut!


Med vänliga svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: