14 oktober 2009

Snurrmatte & viltkött

Matte var och handlade. Jag fick vänta ute i bilen. När hon gick där inne och drog benen efter sig kom hon rent plötsligt på att det nog var idag som hon skulle vara på föreläsning i hundmassage så hon fick megabråttom. Kom utrusande med matkassarna, slängde in dem och sade att nu fick det gå undan. Jag tumlade runt i buren som en annan trasa när hon sladdade hem för att lämna mig och kasta in matvarorna i kylen. Hade hon brytt sig på att fråga hade jag kunnat informera henne om att föreläsningen är nästa vecka....

Ni ser hur jag har det. Hur mycket ska man som ung och ståtlig Weimaraner behöva stå ut med egentligen? Maken till snurrigare tvåbening får man leta efter. Väldig tur att hon faktiskt kollade på klubbens hemsida innan hon gasade iväg och kom fram till en tom och låst klubbstuga. Mest imponerad av att hon kom ihåg att få av mig täcket. Det är ju ganska kallt ute och Matte har köpt täcken till mig eller hur vad det nu med det igen. Vad jag har förstått på Husse så köpte hon dem långt innan jag kom in i bilden som en annan hamster. Fast lite smart är det nog. Jag har Hurtta-täcken och de är ganska dyra men Matte har handlat allihop på rea och det är ju bra för då blir det mer pengar över till grisöron åt mig!

Fast ikväll händer det saker som är bättre än grisöron ute i köket. Matte håller på och tinar en stor bit rådjurskött och ska göra gryta på den. Doften är underbar och ända sedan jag fick korn på den har jag berättat för Matte att det finns rådjur i köket och att de smakar gott. Matte säger att hon vet att det finns där och att jag ska få smaka men att jag gärna får vara tyst en stund men jag kan inte låta bli att skrocka för bara tanken på gott kött gör att jag blir helt sprallig.
Nu tänker jag fortsätta vakta köttet!

Med vänliga svansviftningar

Grå

Inga kommentarer: