2 oktober 2009

Ny banner - ny ordning!

Jag har skällt ut Matte och nu ska det bli ordning på Bloggen - det är ju helt otroligt vad tvåbeningar ska stöka till det!
Jag har velat ha en ny snygg header till min blogg sedan den startades men har jag fått en - nä!
Matte har påstått att det inte finns någon bra bild. Med tanke på hur ofta hon har kameran framme så borde hon ju ha lyckats åstadkomma något kan man tycka...

Jag får väl ge en liten uppdatering. Utställningen vi var iväg på gick inte så bra. Domaren tyckte inte om oss och gav mig en blå rosett. Matte var ju inte jublande glad över det och jag funderade på att bita domaren men fick inte. Tydligen kan man bli hemskickad för något som kallas olämpligt uppförande - trams! Klart domaren skulle haft ett litet bett, jag är ju den häftigaste Weim-killen juh!Vi har jakttränat lite. Jag har fått en alldeles egen kanin att träna med:
Matte tycker kaninen är äcklig men säger att det är för min skull hon offrar sig. Om hon nu tycker att kaninen är så äcklig så hade hon ju kunnat låta mig ta hand om den på egen hand men det får jag inte. Kaninen är magisk, den bor i frysen. Jag brukar vakta frysen när Matte har lagt in den och hoppas på att den kommer ut men det gör den aldrig. Den kommer bara ut när Matte säger att den får. Matte säger att hon väntar på att hennes pappa ska höra av sig för han har lovat henne rådjursklövar och blod och då ska vi testa viltspår. Jag och Matte har lekt lite med personspår och hon säger nu med bestämdhet att det bara är nonsens att hundar inte kan hålla isär om de spårar vilt eller tvåbeningar. Att spåra människor är kul när det ligger godis i slutänden men jag fattar inte vitsen med att mina leksaker ligger och dräller i spåret. Leksaker ska ligga i Mattes ryggsäck och man leker med dem när Matte håller i dem, annars är det fullständigt meningslöst!

Jo en sak till har hänt. Jag har kommit på att det är riktigt ruskigt kul att hoppa i vatten. Matte muttrar och tycker att det är ju så dags nu när provsäsongen är över. Struntar väl i hennes tramsiga prov, bara jag får bada! Men jag gillar inte att simma jättemycket än så Matte säger att vi ska gå på hundsim under vintern. Inte bara för att det ska bli kul att simma och hämta saker utan för att jag ska bygga muskler.
Nu tror jag att jag har fått med allt stort som har hänt. Nu ska jag jaga iväg Matte till gymmet, hon hänger i spårlinan som jag vet inte vad. Får iväg och träna lite, inte bara jag som behöver muskler och flås. Husse smet iväg till jobbet så han kom undan denna gången, fast han är inte lika lat som Matte och det är Matte som håller i spårlinan...

Med vänliga svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: