6 juli 2009

Min Matte mobbas!

I flera veckor har jag försökt reda ut vart de där duvorna håller hus som jag hör på vår promenad. Jag har inte hittat dem. På min morgonrunda ställde jag mig tre gånger och visade Matte att här finns det fågel. Matte säger att jag är duktig men bryr sig inte om fåglarna alls - så mycket för att man anstränger sig och talar om viktiga saker för henne.Idag fick jag äntligen koll på var de är någonstansDe uslingarna sitter uppe på ett tak!Medan jag står där och funderar som bäst på hur man ska få ner de där förbaskade fjäderfäna börjar ju hon stormobbaren "Kom igen nu Grå, ska du inte visa var fåglarna finns!?!" Om hon nu så jäkla gärna vill veta var de är, vilket hon aldrig bryr sig om i vanliga fall, då kan hon ju masa sig upp på taket för egen maskin och peka ut dem! Men håna dem som försöker, gör det bara!

/Grå

Inga kommentarer: