1 juli 2009

Mer värme

Idag är det inte kul att ha päls! Jag och Matte skulle ta en promenad nu på eftermiddagen men den blev inte ens hälften så långt som vi brukar gå för det var så varmt! Matte köpte glass till oss och sedan gick vi hem. Jag fick bara halva glassen, tycker att Matte är snål ibland.

Tydligen skulle vi hämta Husse på jobbet. Matte packade med badgrejor så vi när alla var samlade drog vi raka vägen ner till havet. Det finns en bit av stranden som vi hundar får vara på så vi kan hänga med och bada vi också! Brukar vara många hundar där men jag får inte röja med dem. Matte säger att vi inte vet något om de hundarna och då är det bättre att låta bli än att bli biten tycker hon. Jag tycker mest det är stöddiga grabbar som ska sättas på plats och att Matte sabbar min stil.

Jag trodde att vi bara skulle plaska lite som vi brukar göra när vi är vid havet. Jag har visserligen fått simma de senaste gångerna som vi har varit vid havet men under protest och endast i utbyte mot korv. Idag var det visst nya träningsplaner. Jag har ju jobbat lite på det där som ni tvåbeningar kallar att apportera. Jag har mest fått jaga efter mina häftiga kampprylar men kom ju rätt snabbt på att tar man med sig dem till Matte så får man byta prylen mot godis och det är ju helt OK. Idag skulle vi göra samma sak fast i vattnet!
Tyckte jag fick riktigt bra koll på det hela och hämtade in apporten riktigt snyggt omgående. Matte var stoltare än stoltast när jag simmade förbi henne ute i vattnet och bar upp apporten till Husse. Tyckte att det var självklart att apporten skulle upp ur vattnet för vad är annars vitsen med att hämta den? Ibland fattar jag inte vad hon nojjar om. Sedan simmade jag och Matte tillsammans men hon plaskar ju något helt otroligt!
Skönt med svalkande bad i värmen!

/Grå som gillar att bada

Inga kommentarer: