2 november 2014

Went the distance, now I'm back on my feet

Idag bloggar jag från den bästa platsen som finns! Jag ligger i Apans knä och hon sitter framför brasan som Husseapan har tänt i öppna spisen
Det är välförtjänt vila framför brasan. Jag och Apan har varit ute och promenixat 5km i högt tempo. Vi promenixade i 49 minuter.
Jag skäms att erkänna det men jag har lagt på mig lite och det är inte det minsta klädsamt. Apan har ju också lagt på sig men hon har lyckats gå ner 2,5kg. Apan säger att om jag avslöjar hur mycket hon har kvar att gå ner, får jag spendera kvällen i grovköket! Jag håller mig till att avslöja att hon flåsade massor och var väldigt svettig när vi kom tillbaka!
Alla har fått träna idag! Stridsvargen fick träna sina transporter i skyddsarbetet. Det är lite häftigt! Trots Stridis problem med ischias och spondylos och långa sjukskrivning under hösten, har han seglat igenom uppkörningarna med bara ett ynkligt litet omprov. 

Precis som förra året, är det transporterna som avslutar skyddsprovet. Precis som förra året fick de omdömet "du gör en jättefin transport, din hund gör en jättebra transport, tyvärr gör ni inte den tillsammans..."
Jahapp bara att mängdträna och nöta! Apan fick agera figurant! Hon använde mobilen som en backspegel så att hon kunde se vad de där två sysslade med bakom hennes rygg. Däremot blev det överkurs att fotografera också...
Junioren fick träna inkallningar och Apan fick insikt i att om man slarvar med kommandona så får det konsekvenser. Hon har använt "stanna" i avsikt med stanna kvar där jag lämnar dig i positionen jag lämnat dig. Nu har Apan mest använt det i samband med platsliggning. Det har fått konsekvensen att Junioren nu lägger sig ner när Apan säger "stanna" och utgår.
Hoppsan men de fick till fina sättande rakt framför Apan i slutet av inkallningen.
Apan övergick till att träna fritt följ och linförighet.
Ganska ofokuserat men till slut fick de till det och Apan funderar på om hon inte skulle skaffa en sådan där magnet och boll som hon kan ha på västen.

Eftersom Stridsvargen var väl uppvärmd, fick han som avslutande övning ett par skick i skyddsärmen. 
Efter en gemensam platsliggning blev det gemensamt röj.
Sedan ska alltid vissa pusha det liiiite längre än man behöver. Någon kände att han skulle kolla in bäcken och fick åka genomblöt hem... 
Med vänliga svansviftningar 
Grå

Inga kommentarer: