15 augusti 2012

Surfing around

Vi var och badade härom dagen. Jag hade min fina flytkong och gjorde jättefina hämtningar till Apan. Hon tyckte dock att vi skulle träna lite på stadgan men även att jag skulle ha lite tempo i igångarna.

Hon tvingade mig att sitta kvar och när svansen var still då tog hon sats och då var jag tvungen att ta i hela vägen från undersidan av trampdynorna för att hinna före henne ut till kongen. En vattenlek som kvalar in på topp-3-listan!

Stridis och Husseapan var också med. Jag funderar på om man kan förmå försvarsmakten att ta tillbaka honom fast då i egenskap av stridsbåt. Han forsar omkring som om det vore han sista besök i vattnet någonsin. Mellan varven blir han så exalterad att han snor min kong. Då blir jag himla orolig för Stridis hade en sådan och lyckades tugga itu den. Jag tuggar aldrig itu mina leksaker och gillar dem bara när de är hela och fina.
Husseapan höll sig på land och med facit så borde Apan gjort samma sak. Hon är febrig och snorig nu och jag håller henne sällskap i sovrummet på min tigerfäll.

Efter badet var det handduksgnugg och benfika i trädgården. Jag älskar handduksgnugg och ben. Stridis gillar ben men försöker alltid skrämmas när Apan ska gnugga honom. Nu saknar ju Apan som bekant ett par vitala säkringar så gissa hur mycket hon bryr sig..

Det slutar alltid med att Stridis är iklädd handduk!
Med badglada svansviftningar
Grå

Inga kommentarer: